De fysiske rammer
- Vuggestuen og Børnehaven Nyrup har til huse i en tidligere landsbyskole
- Institutionen er inddelt i rum, der inspirerer til at arbejde med kulturelle udtryksformer. Der findes f.eks. et veludstyret drama- og musikrum, et stort atelier og en sal med plads til bevægelse
- Der tilbydes alsidige udfoldelsesmuligheder, både indendørs og udendørs
Børnenes hverdag og udvikling
- Børnene får kulturelle oplevelser inden for billedkunst, drama, musik og bevægelse
- Børnene får udfordringer, der stimulerer dem til at være selvstændige og sociale individer
- Hver dag tilbydes skiftevis struktureret og fri leg, så børnene kan tilegne sig læring på forskellige måder
- Børnene kan eksperimentere med deres kompetencer
Forældresamarbejde og forventninger
- At forældre og medarbejdere indgår i et ligeværdigt, tæt samarbejde. I er eksperter i jeres barns liv, og medarbejderne har den faglige ekspertise. Sammen skaber vi de rette udviklingsbetingelser for jeres barn
- At der hvert år udarbejdes en udviklingsbeskrivelse med udgangspunkt i jeres barns kompetencer
- At året er planlagt med udgangspunkt i de kulturelle udtryksformer
Medarbejdernes kompetencer og opgavetilgang
- Fagligheden er høj og vi følger med tiden
- Vi har lyst til vores arbejde, og kan ikke lade være med at sprede energi og glæde
- Vi skal udvikle nye og alternative løsninger i alt hvad vi laver
- Det skal være sjovt, inspirerende og motiverende at arbejde i Vuggestuen og Børnehaven Nyrup
- Vi forpligter os til at arbejder innovativt, og vi tør kaste os ud på det dybe vand
Slutprodukt
Vi sender skoleparate børn videre:
- Som er bevidste om egne ressourcer
- Som har oplevet sig selv som en vigtig del af et stort sammenhæng
- Som har oplevet at forskelle er tilladt, attraktive, giver styrke og mangfoldighed
- Som har oplevet at de igennem kreativitet, kan finde nye løsninger til at mestre deres liv